Маршрут выходного дня для детей и родителей: Посещение школьного музея ГУО «Песковская средняя школа Кобринского района»
- Вид экскурсии: велосипедная, автомобильная
- Рекомендуемый возраст ребёнка: старший дошкольный возраст
- Продолжительность по времени: 1-2 часа (в зависимости от интереса ребёнка и степени самочувствия).
Информация о музее
Название музея: «Куфэрак гісторыі»
Профиль музея: Историко-этнографический
Площадь музея: 25 м2
Музей расположен на втором этаже школы, состоит из двух комнат: этнографическая комната «Да вытокаў душой дакраніся», историческая комната «Дыхание времени».
Фонды:
Общее количество экспонатов - 333
Основной фонд – 261 экспонатов
Вспомогательный фонд – 72 экспонатов
http://peski.kobrin.edu.by/ru/main.aspx?guid=24021
http://peski.kobrin.edu.by/ru/main.aspx?guid=24031
Перед началом маршрута обязательно проведите беседу с ребёнком, уточните у ребёнка, какие правила дорожного движения необходимо соблюдать (передвигаться по правой стороне тротуара, при переходе проезжей части посмотреть сначала налево, а затем направо, переходить дорогу только по пешеходному переходу со взрослым ведя велосипед).
Вспомните с ребёнком правила поведения в общественных местах (не трогать экспозиции руками, не кричать, говорить в пол голоса, не размахивать руками, не бегать).
Содержание беседы с ребёнком по дороге в музей:
Спросите у ребёнка, знает ли он что такое “музей”? Для чего их создают? (это место, где собраны различные коллекции вещей. Музеи бывают художественные, технические, литературные, краеведческие, исторические).
Поинтересуйтесь, знает ли ребёнок, как называются вещи, которые собраны в музее? (экспонаты).
Спросите, как называют людей, которые приходят в музей? (экскурсанты).
Стихотворения, которые можно почитать ребёнку или заучить дома:
Наша Беларусь
Край ты наш, родной, любимый:
Ветер синий, рёв лосиный,
Вековые песни бора,
Синью полные озёра.
Лучше нет Земли на свете:
Крикни – песнею ответит…
Мёд и тот здесь сладкий самый…
Край наш – весь как ласка мамы.
(В. Каризна)
Беларускія краявіды
Беларускія краявіды…
Перазвоны азёр і бароў.
Над палеткамі бульбы і жыта —
Песня велічных курганоў.
Гэта наша зямля дарагая,
Гэта нашы лугі і палі,
Над якімі спрадвеку лунае
Бусел—сімвал
Бяссмерця Зямлі.
(Анатоль Грачанікаў)
Мой край
Мая зямля, мой родны дом
Завецца Беларуссю.
Я знаю: пад тваім крылом
Заўсёды прытулюся.
У час трывогі і бяды
З табою мы адзіныя,
З любоўю шчыраю заўжды
Заву цябе Радзімаю.
(Валерыя Бароўская)
Предложите ребёнку отгадать загадки:
Конік сталёвы, хвасток ляновы? (Іголка зь ніткай).
Кругленькі,, маленькі, за хвост не паднімеш. (Клубок).
Напіўся, наеўся, На агонь усеўся, Кашу зварыў I нас накарміў. (Гаршчок.)
Маленькі, гарбенькі ўсё поле праскача, дамоў прыбяжыць — цэлы год праляжыць. (Серп.)
Не шкадуюць мяне, мнуць, у печ гарачую кладуць, а як вынуць, дык нажом будуць рэзаць. (Хлеб.)
Игры, в которые можно поиграть с ребенком дома:
Гарлачык
Мэта: практыкаваць у бегу, ва ўменні дзейнічаць па сігналу, хутка арыентавацца ў навакольным. Развіваць увагу.
Апісанне гульні: усе граюць сядзяць у крузе на кукішках. Гэта «гарлачыкі». Па кругу ходзіць пакупнік. Спыніўшыся каля каго-небудзь, ён пытаецца:
— Колькі каштуе «гарлачык»?
Дзіця адказвае:
— За «гарлачык» гэты дай нам зусім крышку:
Кааб ніколі не хварэць – маннай кашы лыжку.
Пасля гэтых слоў дзіця-гарлачык паднімаецца на ногі і бяжыць па кругу ў адным напрамку, а пакупнік – насустрач яму. Кожны імкнецца заняць свабоднае месца. Той, хто спазняецца, становіцца пакупніком.
Правілы гульні: дзеці павінны бегчы па кругу ў розных напрамках пасля слоў «…маннай кашы лыжку»; кожны з іх імкнецца заняць свабоднае месца.
Лянок
Мэта: практыкаваць ва ўменні ўзгадняць рухі са словамі песні. Выхоўваць пачуццё калектывізму, цікавасць да народнага фальклору.
Апісанне гульні: з ліку тых, хто прымае ўдзел у гульні, выбіраецца «бабуля». Астатнія становяцца у круг. Яны пытаюцца:
— Што ты, бабуля, нам прасці дасі?
Бабуля выходзіць у цэнтр круга і адказвае:
— Старым бабулькам воўны пасмачку,
А прыгожым маладзічкам белы лянок!
Пасля гэтага дзеці разам з бабуляй пачынаюць спяваць, паказваючы рухамі дзеянні, пра якія гаворыцца у песні:
А мы сеялі, сеялі лянок,
Белы, слаўны кужалёк!
Урадзіся наш лянок!
Урадзіся кужалёк.
Мы лянок ірвалі, жалі,
У снапочкі збіралі.
Урадзіуся лянок
Белы, слаўны кужалёк.
Правілы гульні: дзеці павінны дакладна выконваць дзеянні, якія паказвае «бабуля».
Примерные задания после завершения прогулки:
-предложите своему ребенку нарисовать, что ему больше всего понравилось и запомнилось;
-сделайте вместе с ребенком изделие из глины, воска;
-сделайте вместе с ребёнком куклу-оберег.
Желаем вам приятно провести время!
раскрыть » / « свернуть